Vi tillverkar enkla och smarta produkter för våra äldre!

Doro 8040 vinnare av Red Dot awards 2018!

23 Maj | 2018

Den 9 april annonserades det att Doro 8040 vunnit den prestigefyllda utmärkelsen Red Dot Award för sin unika produktdesign.

Red Dot Award är en internationell designutmärkelse som utdelas årligen av Design Zentrum Nordrhein Westfalen i Tyskland. Varje år kan en designer eller ett företag lämna in arbeten till denna tävling där samtliga bidrag bedöms av en sakkunnig jury. Inför utnämningen 2018 mottogs designbidrag från 59 länder, detta är en bra anledning att vara stolt över denna utmärkelse, då jämförelsen gjorts med de bästa inom branschen.

Förutom utmärkelsen kommer Doro 8040 efter den officiella prisutdelningen i juli att inkluderas i specialutställningen "Design on Stage" på Red Dot Museum i Essen, Tyskland. Doro 8040 kommer även att medverka i Red Dot Design Yearbook 2018/2019 som presenterar alla årets vinnande produkter.

Skräddarsydd funktionalitet stilfullt iscensatt – helt enkelt!

Doro 8040 lanserades på marknaden i augusti 2017 och kombinerar användarvänlighet med enkel uppstartsguide och intuitivt gränssnitt som stödjer även den mest oerfarna smartphoneanvändaren. Förutom Doros enkla och beprövade användargränssnitt smarttelefonen användarna möjlighet att byta till det vanliga Android-användargränssnittet.

Med fysiska knappar och 5 tums skärm säkerställer en trygg och säker drift. Doro 8040 erbjuder dessutom ett högt och tydligt ljud samt är kompatibel med hörapparater. Frekvenserna kan ställas in individuellt och anpassas sålunda till din egen hörsel. På baksidan av telefonen finns en trygghetsknapp som gör det möjligt för nära och kära att kontaktas om användaren befinner sig i en nödsituation. Andra funktioner inkluderar 2 GB RAM, 16 GB internt minne, GPS, Bluetooth 4.0, HD Voice och 8 megapixel huvudkamera.

"Produktdesign har många dimensioner - och spelar en viktig roll i hur en enhet tilltalar användare. Därför ingår aspekter som elegant utseende, användarvänlig hantering och lång livslängd i våra produktdesigners arbete redan från början, förklarar Francois Jacob, General Manager DACH och Östeuropa. "Mot denna bakgrund är vi mycket nöjda med att juryn i Red Dot Award har tilldelat Doro 8040. Vi tar priset som ett incitament att ytterligare intensifiera vår verksamhet på detta område i våra kunders intresse. "

Läs mer om Doro 8040 här.