Vi tillverkar enkla och smarta produkter för våra äldre!

Lasse Holm bjuder in till digital lunch på seniordagen

30 September | 2020

Den 1 oktober är det FN:s internationella dag för äldre*, i samband med dagen bjuder Lasse Holm och Doro in till en digital lunch. Det är ett initiativ för att minska ensamheten bland äldre som har ökat markant under 2020.

Redan innan coronapandemin var ensamhet ett problem bland äldre, men restriktionerna under covid-19 har resulterat i att ensamheten ökat. Enligt en undersökning av PRO uppger nästan hälften av deras medlemmar att de känner sig mer ensamma nu än innan pandemin. Det visar på behovet av fler initiativ riktat mot äldre behövs.

– Jag har som många andra seniorer i Sverige behövt ställa om och isolera mig under stora delar av 2020. Så att fler känner sig ensamma än tidigare är högst förståeligt och vi behöver fler initiativ för att öka gemenskapen. Med denna lunch hoppas jag att jag kan tillföra glädje, gemenskap och en minnesvärd stund för deltagarna, något som behövs mer än någonsin nu, säger Lasse Holm.

Den digitala lunchen är ett initiativ av Doro och går att ta del av på deras svenska Facebook-sida på torsdag kl. 12:00. Sändningen går att se av alla, men en särskild inbjudan har gått ut till äldreboenden och organisationer som jobbar med äldre runt om i Sverige. Under sändningen kommer deltagarna ha möjlighet att lära känna Lasse och ställa frågor live.

– Digitala möten har aldrig varit viktigare än nu för att hålla kontakten med nära och kära, särskilt för seniorerna som haft en begränsad kontakt. Vi på Doro vill ge något tillbaka till dem i samband med seniordagen, genom en lunch med vår folkkäre Lasse Holm. Vi hoppas att det är något som kommer uppskattas och att många kommer delta, säger Johnny Davou, Regionchef Norden, på Doro.

* Internationella dagen för äldre är instiftad av Förenta nationerna och infaller alltid första oktober varje år. Det är ett fint tillfälle att lyfta äldres viktiga roll och bidrag till vårt samhälle och samtidigt skapa en medvetenhet om hur det är att åldras i dagens värld. I år firar dagen 30-årsjubileum.

Om Doro
Doro är ett seniorfokuserat teknikföretag. Vi utvecklar tjänster och produkter för seniorer för att göra åldrandet självständigt, stärkande och innehållsrikt. Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Doro är marknadsledande inom trygghetslarm i Sverige, Norge och Storbritannien och global marknadsledare på mobiltelefoner till seniorer. Doro är ett svenskt bolag med huvudkontor i Malmö och försäljningsverksamhet i 27 länder. Doros aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. 2019 hade bolaget ca 1 000 medarbetare och nettoomsättningen uppgick till 2 063 miljoner kronor (195,4 miljoner Euro). Läs mer om Doro på www.doro.com.